Monday, December 14, 2009

Of Keyboards & Numbers



Isnin
- 4Teen2BelasTuZiroZiroNain -
setelah cuti 3 ari...perasan malas untuk kembali bekerja sungguh meluap2...shits...literally have to drag myself out of bed. lepas dah mandi bersiap apa sumer...aku kuar la umah...awal gak masa tu...around 7 sumthing. so...i took my time...bawak moto rilek je...bila dah bawak moto style rilek2 nih...fikiran tu kekadang menerewang. i thought to myself...i never liked working in a bank...so what the f*ck am i doing now...? i can only laugh at myself for the time being.

i never was a banker to begin with...i started working for Bumiputera Commerce Finance. jadi kerani gak la masa tu...tapi...aku keje dalam opis...bukan dalam bank. and seriously...at that time...aku leh terus terang cakap...idup aku lebih senang...ye lah...keje walaupun berlambak...tapi OT sentiasa approve...masyuk la aku masa keje BCF. aku masa tu keje bahagian loan disbursement...applications yang nak diproses...mmg banyak...serious...tapi aku takde hal punyer. tapi the main reason aku happy...sbb aku tak perlu interact DIRECTLY dgn customer...tak macam keje aku sekarang.

then...the bank merge with southern bank...and that's where everything changed. aku dimasukkan dlm banking line...shits...benda paling aku tak suke...terpakse gak aku telan...so...bermula lah kisah idop aku bergaul ngan duit dan nombor2...huhuhu...dlm suke x suke...even dah beberapa kali aku amik keputusan nak berenti...diam tak diam...aku dah hampir 7thn dgn bank...damn...never thought it would be that long. tapi bila dah lelama nih...rasa malas plak nak berenti....sbb...kalo aku berenti...then carik keje lain...blom tentu aku leh dapat gaji sepertimana yang aku dapat sekarang...cuti pun mesti revert balik kepada 14-16 hari setahun. tapi ada a friend of mind cakap...kalo experience dah banyak...leh demand...hurmm...ntah lah...tgk lah camne...heh.

and tau2 je aku dah sampai dkt depan opis...huhuhu...(sebenarnyer bahaya memandu/menunggang dlm keadaan separa sedar)

No comments:

Post a Comment