Thursday, November 19, 2009

Dari Kunci Ke Tukang Masak

Apa nak citer eh...? Smlm hari yang agak tak best bagi aku. pagi...gi keje...aku gi keje MOST of the times...mmg naik moto lah...senang...minyak save...boleh lepasi jamm dgn mudah...cuma perit nyer bila ujan lah...kalo masa nak gi keje...bleh dijadikan alasan untuk masuk lambat...tapi kalo time balik...kena la buat pilihan...samada nak redah...ataupun nak tunggu reda. tapi selalunyer aku redahkan jer.

aku sampai opis dalam kol...8.30pg camtu...aku bawak bekal ari tu...so...aku bukak compartment bawah seat tu...bawak kuar bekal...letak helmet kat dalam...dlm dok pegang dua tiga benda tu...tanpa ku sedar...kunci moto aku dah terjatuh dalam compartment tu...aku plak pastu...dgn penuh yakin..aku tutup la compartment tu. lepas tutup tu la baru aku tersedor...ah sudah...mana plak peginyer kunci moto aku...??

pagi tu jugak aku terpaksa cuba bukak compartment tu...tapi ape kan daya...aku tak penah ada pengalaman curi moto...so...mmg tak dapek ah. aku wat keje ari tu dalam keadaan agak tensen la...tapi mujur le masa time nak balik...brader security guard tu bagi idea camno nak buat...dgn pertolongan dhan, brader security tu...dan juge brader tukang kasut depan tmpt keje aku...kitorang berjaye la mengopak dgn cermat compartment tu...dah dapat kunci tu...baiki balik la compartment tu...

so...ok la...aku berjaya dapatkan kunci tu...tanpa perlu melakukan damage yang teruk...aku panaskan enjin...rilek jap...terus gerak ke rumah...masa tu...ujan...tapi seb baik la tak lebat sangat.

oh yer...mlm tu aku kena jumpa member sorang kat UK perdana...aku gi sana ngan dhan...so cadangnyer nak guna kete aku. dah lepaih mandi...bersiap sumer...aku pun gi la nak panaskan enjin kete...3 ari dah tak start. kete aku ni mmg ada problem nak start sebenarnyer...tapi yang siot nyer...malam tu...mmg takmo start sampai sudah...aduuuu...sakit jiwa aku...cuba punye cuba...tak bleh gak...last2...aku gi masuk umah...jumpa ayah aku...mintak pinjam kete dia.

dpt pinjam kete...aku terus amik dhan...straight away gi UK perdana...sampai sana dalam kol 10 lebey sket...lepak situ jap. member aku ni ada kemukakan cadangan yang ada bagus...tapi tu still kitorang (exorage) kena pertimbangkan lagi. ada kucing baru kat studio member aku yang aku gi jumpa tu...anak kucing...tiga ekor...comel yang amat...rasa nak kidnap jer bawak balik umah...tapi...tak elok la kan.

kol 12 lebey...mata masing2 dah tak leh tahan dah...so...pulang ke bangi. aku sampai umah dalam area 1 lebey...masuk umah...ingatkan nak terus naik ke bilik...tapi...tetiba terasa nak tgk tv...alamak...iron chef la tgh on...demmit...tgk la kejap...sedar x sedar...show tu yang tgk aku...~

No comments:

Post a Comment