Saturday, November 28, 2009

SakitPale - Ayam - Air Hijau - Biru

Sabtu - DuaPuluh8SebelasTuZiro09 - Semalam raya aji...aku dikejutkan pukul 7.30pg...masa bangun tu...aku sakit kepala yang amat sangat...(btw...kepala atas...bukan kepala bawah ye...). so lepas aku dah ready kan baju melayu apa sumer...kesakitan tu bertambah sakit. i thought to myself...oh crap...sakit sangat nih...baring la jap. aku baring...sambil mengurut kepala(yang atas)...dan tutup mata. durasi yang aku rasa mcm 5minit tu...rupa nye...lebih daripada itu...aku tgk jam...dah pukul 11.15pg...HOLY CRAPHOLE...!!! mmg terlepas semayang raya pagi tu. aku terus gi mandi...bersiap sumer...aku turun bawah...siap makcik aku pun dah ada...mak ayah aku toksah citer la...pandang aku mcm aku ni patut dijatuhkan hukuman mati sbb bunuh budak. yelah...aku tau la aku salah...sbb tak gi semayang raya...tapii...bukan disengajakan...aku mmg dah niat nak gi dah...siap dah readykan baju melayu bagai...tapi disebabkan sakit kepala(sekali lagi...yang atas wey...), aku terlelap balik...tak bajet pun sket punye lama.

selalu raye...orang masak ketupat...rendang...lemang...lontong...etc etc...tapi tahun ni...mak aku ngan akak aku join forces...buat...CIKEN CHOP...seriously...sungguh western raye aji kami tahun nih...ehehhe. lepas dah mkn2 tu...yang para lelaki...gi la solat jumaat. ayah aku gi ngan abang ipar aku...aku gi solo jer naik moto...senang...parking tak jadi masalah. kat masjid...aku jumpa bestfren aku dari zaman skola dulu...naz...sejak dia kawen...mmg tak lepak sangat dah ngan dia nih...takpe...aku mmg paham la...ye lah...orang berbini...kena la lebihkan masa ngan bini sendiri. lepas solat...aku lepak minum ngan dia...tapi sebabkan ari tu ari raye aji...so...kedai banyak tutup...penyudah nyer...kitorang lepak minum kat bangi kopitiam. kt situ aku minum air kale ijo...aponamo ntah...tapi ada peppermint ah rasa dia...menarik. lama tak lepak...so...memacam gak ah citer kuar...borak punyer borak...member aku ni nak blah...nak masuk keje katanye...ler...tak bercuti rupanyer mamat nih...aku ingatkan cuti. gigih betul bekerja...eheh.

abih lepak...aku balik umah...sambung mkn lagi sket. then naik bilik...main game jap. tgh dok main game tu...tetiba sorang lagi member aku msg...ajak lepak. masa tu plak nak ujan...so...aku soh la dia amik aku kat umah. kali ni...lepak kat old timer kopitiam plak...(eh...btul ke namenye..??) . lepas dah dapat tempat duduk...aku nak order teh ais...sekali waiter tu kata ais takde...aduu...apekes la korang nih. so...aku pun tukar sket order...aku mintak teh tarik...sekali waiter tu tanye balik...nak sejuk ke panas...? AIK...??! tadi kate ais takdak...ko leh tanya plak nak sejuk ke panas...ape ko nak letak dalam peti ais dulu ke minuman aku tu...tunggu sampai sejuk baru nak bagi kat aku...?? tapi nasib baik la waiter tu mintak maaf...sorry bang...dah selalu sangat tanya soalan tu...tersyasyul plak.

aku dah lama gak tak lepak ngan minah nih...so...memacam jugak la citer kuar...citer pasal dia...dia & boifren dia...dia & tuan rumah sewa dia...dia & kawan dia...memacam lah...sampai teh tarik yang panas tu pun abis...dan masa tgh lepak tu plak...aku notice ada van antar ice...wohoh...terus aku panggey balik waiter...dan aku mengorder air...ermmm...nama aku tak igt sangat...tapi dia kaler biru...ada rasa vanilla...dan manisan apebenda aku tak tau. but then again...it tastes ok la...aku lagi prefer air yang kaler ijo aku minum awal tadi.

dah abih lepak...dia anto aku balik umah. itu je la kot aktiviti masa raye aji aku..eheheh...mlm nye plak...aku main game sampai kol 4pg...~

No comments:

Post a Comment